'The Weeknd' komt met nieuwe mini-EP ("My Dear Melancholy,")

My Dear Melancholy

Na enkele geruchten op Twitter van een nieuw album waren de verwachtingen hoog. The Weeknd had lang niks uitgebracht, dus zijn vele fans waren hier zeer tevreden over. 
Uiteindelijk kwam hij met een zes tracks tellende EP 'My Dear Melancholy,'. Het album telt slechts 1 samenwerking, met 'Gesaffelstein'. 

RETRO

Het album doet ons terugdenken aan de eerste sounds van The Weeknd. De neerslachtige, diepe tunes die een speciale sfeer creeƫren.
Het album gaat wellicht over Selena Gomez, zoals vele websites beweren. In zijn eerste track op het album zegt hij 'I almost cut a piece of myself', waarmee hij refereert naar Selena Gomez haar niertransplantatie. Hij had bijna zijn nier afgestaan aan zijn, nu, ex-vriendin.


EIGEN MENING

Ik ben persoonlijk niet echt een fan van The Weeknd, en zeker niet van zijn nieuwste album. Ik vind dat zijn oude tracks te veel op elkaar lijken. Net zoals in dit album. Hij heeft een periode gehad, waar hij vooral de hiphop wereld indook. Toen was ik enorm fan van hem. Met nummers zoals 'Low Life' en Curve (ft. Gucci Mane) wist hij mijn afspeellijst over te nemen en zeker mijn koptelefoon! Maar nu lijkt het alsof hij weer teruggevallen is op zijn oude muziekstijl, waar natuurlijk niks mis mee is maar ik luister er niet zo graag naar.





Reacties

Populaire posts van deze blog